La CUP s'oposa a que la Diputació sigui una font de finançament de partits

La CUP ha estat la única força que ha votat en contra, en el Ple d’avui de la Diputació de Tarragona, de les diferents propostes de retribucions i aportacions econòmiques als partits polítics. Només en aportacions a grups polítics, de 2015 a 2019 es pagaran 489.600 €, i a això cal afegir-hi les retribucions als diputats i el personal de confiança.

Avui al matí s’ha realitzat a Tarragona el Ple de la Diputació de Tarragona, en el qual s’han aprovat diferents propostes organitzatives de la institució i les remuneracions per assistència als òrgans de govern, càrrecs de confiança, aportacions als grups polítics...

La proposta aprovada –amb l’únic vot en contra de la CUP- sobre les aportacions als grups polítics, actualment CiU, ERC, PSC, PP, C’s i CUP, passen de costar cada mes a la Diputació 9.648€ l’any 2011 a 10.200€ l’any 2015. Això representa que si el mandat té quatre anys, la Diputació es gastarà aquest present mandat fins a 489.600€ en aportacions a partits polítics.

Més enllà de l’aprovació d’aquesta proposta, també s’ha aprovat la creació de 17 places de càrrec de confiança al servei dels partits polítics. Exactament els mateixos que en el mandat anteriorment. Amb uns sous que oscil·len entre els 19.000 i els 35.000€ anuals. Una proposta que també ha estat aprovada amb tots els vots favorables, excepte el vot contrari de la CUP.

Una altra de les propostes aprovades –amb l’únic vot contrari de la CUP- ha estat les remuneracions dels diputats per assistències o per dedicació exclusiva o parcial. El president de la Diputació –i alcalde de Vila-seca- cobrarà 75000€ bruts anuals, o els vicepresidents primer –i alcalde de Riudoms- 70040€ i el segon –pròxim alcalde de La Selva del Camp- 63736€.

Al llarg de les votacions d’aquestes propostes al Ple de la Diputació, el diputat de la CUP David Vidal, ha qualificat de “desorbitades” aquestes dietes i aportacions econòmiques als grups polítics. I, ha reivindicat que els diputats i diputades “no hauríem de cobrar per participar a la Diputació, sinó que com a molt haurien de cobrar les despeses per desplaçament que ocasiona el fet d’anar fins a Tarragona”.

Vidal també ha qualificat de “vergonyós” que polítics com l’alcalde de Reus, Carles Pellicer, i l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, cobrin diners de la Diputació quan ja perceben una quantitat econòmica per exercir com a alcaldes dels seus respectius municipis.

Per últim, el diputat de l’Esquerra Independentista, ha dit que les diferents CUPs de les comarques del Camp, Terres de l’Ebre i Baix Penedès, estudiaran una proposta “per tal de retornar a la ciutadania els diners que rebrem a la Diputació”, ja que no han descartat a percebre-les “tenint en compte que si les gestionem nosaltres serà de forma més transparent que si aquests diners se’ls queda la pròpia institució”.