Notícies de L'Arboç

Fa vuit anys que un grup de persones provinents de diversos espais assemblearis van prendre la decisió de participar en l’àmbit institucional de l’Arboç; això és, l’ajuntament. Així es va constituir oficialment l’assemblea de la CUP de l’Arboç: un pas més, una acció més, sorgida de les il·lusions i necessitats de qui creu que la vida és política, cooperació i transformació.

Segons el recent informe del Síndic de Greuges “La segregació escolar a Catalunya. Informe de progrés sobre el desplegament del Decret 1/2021 (Gener 2023)”, l’Arboç es troba entre els deu municipis catalans més grans de 5.000 habitants amb més segregació escolar interna de l’alumnat estranger a primària.

Aquest cas ens demostra, una vegada més, que els agressors no són monstres inhumans que apareixen per fer el mal. Poden ser coneguts, amics, familiars. El 63,4% (any 2019) de les dones que han patit agressions sexuals, han estat exercides per part de persones conegudes: parelles, ex-parelles, amics, coneguts i familiars. La violació és conseqüència de tot un sistema que legitima i perpetua les violències masclistes.

L’actual consistori és el govern amb major costos per retribucions de càrrecs electes dels darrers 10 anys, com a mínim. Son 3 els regidors de govern que cobren retribucions de 10.200€ bruts anuals per una jornada parcial de 20 hores setmanals, a més de la retribució de 29.400€ bruts anuals de l’alcalde, per 30 hores setmanals de dedicació. Cal tenir en compte que a aquests salaris cal afegir-los-hi el cost de seguretat social, sumant un cost total per a les arques públiques de prop de 80.000€ anuals.

Vivim i vindran temps difícils. Si bé a l’inici de la crisi de la Covid19 planava el missatge que la pandèmia no feia distincions, estudis posteriors demostren que no és així i que justament les seves conseqüències han fet augmentar encara més les desigualtats socials. Són moltes les entitats socials i ONGs que fa temps que diuen que el creixement de les desigualtats socials és el problema més important que hem d’encarar mirant al futur si volem mantenir la cohesió a la societat.

El Ple del Parlament va debatre i aprovar ahir, per unanimitat, demanar al Govern la creació d’una Taula del Baix Penedès per resoldre els dèficits estructurals que pateix el territori.

La CUP fa mesos (i anys!) que exigim respostes per la comarca i oferim propostes estructurals per garantir un futur pel Baix Penedès, concretades en el nostre recent comunicat del 14 de maig i que continuem posant sobre la taula.

Presentem al·legacions al projecte d'urbanització del C/ Hospital, un projecte iniciat l'any 2017 que s'ha dilatat en el temps i que s'aprova provisionalment d'esquenes als veïns i sense cap criteri que permeti complir amb la intervenció integral que es mereixen els veïns i veïnes de l'Arboç.

Les al·legacions presentades son les següents:

Primera.- Aturar el procediment d’aprovació fins que no s’arribi a una entesa amb els veïns i veïnes

Des del 17 de gener de 2020, està entrada la sol·licitud de consulta prèvia a l’Oficina de Gestió Empresarial, sobre la viabilitat de l'emplaçament d’una planta solar fotovoltaica en sòl no urbanitzable, en terme municipal de l’Arboç. Es tracta d’una planta de 15.054 mòduls, de 6021,6 kWp i 8,69 ha.

Pàgines