La CUP demana eliminar 10.000€ destinats a contractar un nou càrrec de confiança a l'Ajuntament de l'Arboç

La CUP de l'Arboç ha presentat al·legacions al pressupost 2021 demanant l'eliminació de la partida de 10.000€ destinada a un càrrec de confiança per incrementar els plans d'emergència social i crear una partida per a reforçar els serveis d'atenció contra la violència masclista. L'al·legació ha estat desestimada.

L’actual consistori és el govern amb major costos per retribucions de càrrecs electes dels darrers 10 anys, com a mínim. Son 3 els regidors de govern que cobren retribucions de 10.200€ bruts anuals per una jornada parcial de 20 hores setmanals, a més de la retribució de 29.400€ bruts anuals de l’alcalde, per 30 hores setmanals de dedicació. Cal tenir en compte que a aquests salaris cal afegir-los-hi el cost de seguretat social, sumant un cost total per a les arques públiques de prop de 80.000€ anuals.

A la proposta de pressupost pel 2021 es compta amb una partida de 10.000€ per personal eventual, destinat al nomenament a dit d’un càrrec de confiança, suposant al voltant de 14.000€ de cost. Tal i com es va confirmar durant el ple, aquest càrrec de confiança s’adscriurà al Departament de Serveis Tècnics.

Per contra, la partida destinada a les prestacions d’urgència social (partida “ATENCIONS BENEFIQUES I ASSISTENCIALS”) de l’àrea d’assistència social primària manté la mateixa dotació pressupostària (26.000€) que l’any passat. En un moment on no costa gaire preveure que la necessitat de donar resposta a la urgència social creixerà molt, resulta totalment inversemblant que mantenir la mateixa dotació d’una situació prepandèmica pugui atendre les necessitats de la nostra vila i la seva gent. Entenem que no dimensionar bé les partides pressupostàries d’acord amb les necessitats reals de la nostra població, recurrent a constants modificacions de crèdit, és un símptoma d’una mala gestió dels recursos públics, dinàmica que ja va ser denunciada pel nostre grup en les al·legacions als pressupostos de l’any passat (veure comunicat aquí).

Demanem doncs al govern que replantegi la creació de la figura del càrrec de confiança, perquè pensem que és una proposta que no respon a les necessitats del moment i perquè suposa incrementar la ja quantiosa partida pressupostària destinada a càrrecs vinculats al govern. Incrementar la partida de prestacions d’urgència social o destinar diners a l’atenció a les víctimes de violència masclista pensem que serien destins del diner públic més d’acord amb les necessitats del moment.

L’actual consistori és el govern amb major costos per retribucions de càrrecs electes dels darrers 10 anys [...] sumant un cost total per a les arques públiques de prop de 80.000€ anuals.