La CUP presenta al·legacions a les ordenances fiscals 2020, per a un millor sistema d'incentius a l'autoconsum i millora de l'eficiència energètica

Des de la CUP entenem les ordenances fiscals no tan sols com un instrument per dotar de recursos l’administració local, sinó com una eina de redistribució de la riquesa i de transformació socio-ambiental.

Energia renovable

Aquestes al·legacions no son una revisió integral del conjunt d’ordenances fiscals en vigor, sinó una revisió concreta però exhaustiva d’algunes de les modificacions introduïdes pel govern pel proper any 2020. En concret les presents propostes de modificació van dirigides a millorar el sistema d’incentius fiscals per afavorir l’autoconsum d’energia, en la línia del que proposàvem al nostre programa.

L'objectiu final d'aquesta aportació és el de posar el nostre granet de sorra per a la lluita per a la tan necessària i urgent transformació socioambiental de la nostra societat, incidint en les polítiques municipals, l'espai més proper que pot ajudar a fer-la possible. Pensem doncs que aquests incentius poden contribuir a impulsar el canvi cap a una major sobirania energètica, un procés que es veu afavorit pel nou real decret sobre l'autoconsum d'energia elèctrica. A més a més, juntament amb la ja existent bonificació de l'Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO) recollida a l'ordenança fiscal reguladora d'aquest impost al nostre consistori, poden ser un paquet d'incentius molt positiu per afavorir l'impuls d'iniciatives que ja estan neixent al territori com per exemple la compra conjunta de material per a projectes d'autoproducció fotovoltaica, impulsada per Som Energia, cooperativa de consum d'energia verda sense ànim de lucre.

De tota manera, volem deixar constància que aquest tipus de mesures mai podran tenir l’impacte transformador que voldríem si des de l’administració no hi ha un acompanyament al canvi. El primer pas, al nostre entendre, seria informar degudament de l’existència i objectiu d’aquests incentius fiscals així com jugar un rol facilitador del canvi. Si no hi ha informació i suport, aquests incentius resten sovint sense ser aplicats, amb un impacte nul o molt reduït.

Les presents propostes de modificació van dirigides a millorar el sistema d’incentius fiscals per afavorir l’autoconsum d’energia, en la línia del que proposàvem al nostre programa.