La CUP de l’Arboç no participa al Ple Extraordinari Municipal d'avui davant l’excepcionalitat del moment

La CUP de l’Arboç no hem assistit al ple extraordinari d’avui amb l’objectiu de no normalitzar la situació de violència policial i repressió política que considerem molt greu, i davant d’un consistori que a dia d’avui no s’ha posicionat sobre la sentència i la greu repressió patida els darrers dies.

Pensem que aquesta és la nostra responsabilitat. No volem defugir de les nostres tasques d’oposició, però com a càrrecs electes avui el nostre deure és trencar la normalitat.

Denunciem la greu repressió patida: gairebé 600 persones ferides, 4 d’elles amb la pèrdua d’un ull, dues amb lesions testiculars i una persona en estat molt greu. 202 persones detingudes, 28 d’elles en situació de presó preventiva. En total ja son 44 les preses polítiques del país.

Per tot plegat, des de la CUP seguirem lluitant per assolir l’amnistia dels presos polítics; el reconeixement dels drets i les capacitats de les institucions catalanes socials i econòmica; el reconeixement i la concreció de l’exercici d’autodeterminació del poble de Catalunya.

llibertat presos polítics

La CUP de l’Arboç no participa al Ple Extraordinari Municipal davant l’excepcionalitat del moment