Propostes per a fer front a la crisi del Coronavirus

En primer lloc, volem agrair de tot cor la tasca que està desenvolupant el personal sanitari, els serveis d’emergència i els cossos de seguretat, els treballadors i treballadores municipals i del servei de recollida de residus, el personal dels comerços encarregats de garantir el subministrament de productes de primera necessitat a la població i els voluntaris i voluntàries que ja sigui subministrant aliments i medicaments a la gent gran o confeccionant mascaretes, estan al servei de les necessitats de totes i tots. Moltíssimes gràcies!

Tal i com hem demostrat des de l’esclat de la crisi, estem a disposició del consistori per col·laborar en les mesures a engegar tant per a pal·liar l’actual situació d’emergència com la gestió de les conseqüències que se’n derivaran. La CUP valora de forma positiva i agraeix a l’equip de govern la transparència amb la qual està gestionant la crisi del coronavirus.

Durant aquesta crisi s’ha demostrat la importància de tenir un sistema sanitari públic fort, un sistema que ha d’afrontar aquesta crisi afeblit per les retallades imposades. Des dels municipis, aquesta crisi també ens demostra les debilitats d’un model de gestió pública basat en l’externalització sistemàtica dels serveis a empreses, model que no permet assegurar el manteniment de l’ocupació generada pels serveis públics, per exemple, o ni tan sols controlar-ne els ingressos, com és el cas de l’escola de música o la gestió de l’aigua.

1. PROPOSTES FISCALS
  • Suspensió del calendari fiscal 2020.

• Suspensió temporal del pagament de les taxes vinculades a serveis públics sense funcionament.

• Compensació de la taxa de terrasses i la taxa de recollida d’escombraries comercial.

• Mesures d’estabilitat pressupostària i la regla de la despesa.

1. PROPOSTES SOCIALS

• Pla de contingència social amb ajudes per al lloguer i pel pagament de subministraments bàsics.

• Reforç dels Serveis Socials.

• Reforç dels Serveis d’Atenció Domiciliària.

1. PROPOSTES ECONÒMIQUES

• Indemnització econòmica a les empreses i persones autònomes que treballen per a l’Ajuntament i que han vist suspesos els seus contractes.

• Seguretat que cap treballador o treballadora perdi cap dret, també dels serveis municipals subcontractats.

• Reforç del control sobre els serveis municipals subcontractats a empreses: recollida de residus (Ferrovial), neteja viària (Cespa), residència i centre de dia de la Fundació Sant Antoni Abat (Gran Via BCN SL), subministrament d’aigua (Sorea), neteja d’equipaments (Gesman Serveis de Manteniment SL).

1. PROPOSTES PER A L’APROVISIONAMENT ALIMENTARI

• Seguiment diari de la demanda d’ajut alimentari.

• Campanya pel comerç de proximitat.

• Compliment de les mesures de prevenció per a la seguretat.

Podeu consultar AQUÍ el document extens amb les propostes per a fer front a la crisi del coronavirus, que hem presentat, telemàticament, a l'equip de govern de l'ajuntament.

I per últim, quedem-nos a casa, per solidaritat, per cura personal i col·lectiva, perquè d’aquesta només ens en sortim juntament!